Članki za dušo

Tu se dodaja članke, ki so povzeti po drugih internetnih straneh. Prosim, da se navedejo viri kje je bilo povzeto.

This entry was posted in Domov. Bookmark the permalink.

13.630 Responses to Članki za dušo

  1. Miro says:

    GOSPOD, POMAGAJ MI, DA SE BOM VES ODLOČIL ZATE!

    BOŽJA BESEDA: Ko je prišel bliže in zagledal mesto, se je zjokal nad njim. Rekel je: »O, da bi tudi ti na ta dan spoznalo, kaj ti prinaša mir, takó pa je prikrito tvojim očem. Prišli bodo nadte dnevi, ko te bodo sovražniki obdali z okopi, te oblegali in stiskali z vseh strani. V tla bodo poteptali tebe in tvoje otroke v tebi in ne bodo pustili kamna na kamnu v tebi, ker nisi spoznalo časa svojega obiskanja« (Lk 19, 41-44).

    https://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Lk+19%2C41-44&id13=1&pos=0&set=2&l=sl

    Jezus se spušča z Oljske gore proti Jeruzalemu in gleda na mesto. Hudo mu je, ker ve, da ga bo zavrglo in tudi samo doživelo propad. Ob tej napovedi se bom zavedal, da vsak korak stran od Jezusa prinaša ruševino in pogubo. Gospod, trpel si zaradi Jeruzalema. Pomagaj mi, da bom premagal vso uporno svojeglavost in se brez pomislekov ves odločil zate (iz knjige Luč Besede rodi življenje, Primož Krečič).

    Slavimo Gospoda in se mu zahvaljujmo: Slava tebi, Jezus, Ti si neizmerno veličastvo Božje ljubezni, miru, radosti … Hvala Ti, ker nam vsak dan milostno podarjaš številne priložnosti – male in velike – za spreobračanje srca in novo življenje v moči Svetega Duha. Jezus, ponižno Te prosimo, upodobi naša srca po tvojem Presvetem Srcu! Pridi nam na pomoč v zakramentih svete sprave in svete evharistije, da se bomo vsak dan odzivali na podarjene priložnosti za služenje Tebi in bližnjemu, predvsem z deli usmiljenja. Zgodi se presveta Božja volja!

    Božje usmiljenje, ki nas varuješ zasluženih kazni, zaupamo vate!
    Božje usmiljenje, tolažba in blagor vsem, ki so skesanega srca, zaupamo vate!
    Božje usmiljenje, ki vedno in povsod spremljaš vse ljudi, zaupamo vate!

  2. Janez says:

    Nekatere misli Matere Terezije
    Ljubi, kolikor moreš. Ljubi tako močno, da boli. Če boli, je to dober znak.
    Naj verjamemo v karkoli, če želimo resnično ljubiti, se moramo naučiti odpuščati.
    Ne moremo delati velikih stvari. Le male z veliko ljubezni.
    Naša stalna naloga je spodbujati kristjane in nekristjane, da opravljajo dela ljubezni. Vsako delo ljubezni, opravljeno z vsem srcem, približuje ljudi k Bogu.
    Če ljudi sodiš, nimaš časa, da bi jih ljubil.
    Revolucija ljubezni se začne z nasmehom. Nasmej se vsaj petkrat na dan, in to tistim, ki se jim nisi želel nasmehniti. To stori, da ustvarjaš mir.
    Ne dajajte le odvečnega, dajte svoje srce.
    Upam, da imaš dovolj sreče, da te naredi nežnega, dovolj preizkušenj, da te okrepijo, dovolj bolečine, da ostaneš človeški, dovolj upanja, da si srečen.

    Mati Terezija je v Indiji, ko je pomagala bolnim in revnim, s svojim življenjem in delom pričevala o neskončni ljubezni do človeštva. Pozornost vsega sveta je pritegnilo zlasti njeno neutrudljivo delo za najrevnejše, bolne in najranljivejše. Za mnoge ostaja skrivnost, kako ji je to uspevalo, kje je našla moč za brezmejno razdajanje. Na številna vprašanja je vedno odgovarjala s ponižnostjo in modrostjo, velikima darovoma Svetega Duha, ki ga je vedno vabila, da jo je razsvetljeval. Ko je dobila Nobelovo Nagrado se je je razveselila: »Hvala Bogu, koliko denarja in koliko revežem bom odslej lahko še pomagala«!

  3. Janez says:

    ČLOVEŠKA PRAVIČNOST NI TUDI BOŽJA PRAVIČNOST
    Brez Tebe ne morem živeti in pošteno delati Bog moje pravičnosti in dobrote!
    Ti me ljubiš in me vodiš po svoji poti Odrešenja,
    da ne zaidem na stranpoti neresnice, nepoštenosti in greha.
    Bog, vnaprej si mi dal in povedal vse Božje zakone, postave in Evangelij,
    da dobro vem, kaj smem in česa ne smem storiti, reči ali misliti,
    da bom pravično ter pošteno živel in delal vse, kar je v veselje v Tvojih Očeh.
    Ko ljudje mislimo, sodimo, živimo in ravnamo po Božjih postavah v nas,
    tedaj zajemamo sad pravičnosti iz Tvoje Narave v nas in iz Tvojega Življenja, ki je popolno.
    Vsa presoja pravičnosti, ki izhaja iz človeških pravil in postav ni popolna,
    ker smo mi ljudje grešni in nepopolni in ne zasledujemo vedno resnice.
    Zato se moramo ljudje naučiti živeti in delati po Božjem Duhu
    in tudi biti vodeni po Božjem Duhu tako,
    da bomo pravični in delali tisto, kar je resnično in prav v Božjih Očeh.
    Tedaj ne bo krivic, neresnic, nepoštenih presoj in sodb ljudi
    na sodiščih, v službah, v podjetjih, v raznih ustanovah in drugod,
    tedaj bo med nami Resnica in Pravica,
    ki je Jezus naš Gospod.
    Zato človek potrebuje Boga, njegov blagoslov in vodstvo, sam ne zmore storiti nič.
    Kajti kar je prav v človeških očeh ni prav tudi v Božjih Očeh.
    Preveč je tistih opeharjenih in razočaranih, ki iščejo zaman pravico pri ljudeh,
    ki je ne zmorejo dati, saj smo vsi preveč kratkovidni, grešni in nepopolni ter
    zaradi lastnih koristi dostikrat tudi neresnicoljubni in nepošteni farizeji.
    Bog v njihovih srcih ni videl dobrote in pravičnosti,
    čeprav so farizeji dobro poznali vse preroke in postave.
    Vendar niso vsi taki licemerci: so tudi dobri, pošteni in pravični verni ljudje,
    ki so vodeni po Duhu in živijo po Duhu
    in delajo v strahu Božjem tisto, kar je prav v Božjih Očeh.
    To so verni, dobri ljudje, pošteni in pravični in delajo vse v večjo Božjo Čast in Slavo.
    To so oni, ki spolnjujejo Božjo Voljo in ki vedo, kaj je Ljubezen, Božji Mir in Pravičnost,
    ker vse to izpričujejo z Vero, delom, služenjem ubogim in svojim življenjem.

    Janez AKA Dichter Hansi

    Božji Duh nas vodi in vzgaja, da živimo (mislimo, govorimo in ravnamo) v skladu z Božjo pravičnostjo, ki je v nas. Ko se odločamo po Božji naravi v nas, rojevamo sad Njegovega življenja v nas – torej sad pravičnosti. Ko se končuje naš naporni delovni dan smo utrujeni in nas pogosto bremenijo vse misli in skrbi, ki so se zgodile čez dan. Težko je v miru zaspati in skleniti dan zaradi skrbi in težav, kinas pestijo. Ker ne moremo kar tako opustiti možganske aktivnosti, nas to pripelje celo do nezmožnosti spanja. Ko nas doleti taka situacija, je najbolje, da se izročimo v Božje roke in prejeli bomo Božji mir in Uteho. Eden od načinov za to je molitev spodnjega psalma. Psalmist se Bogu zahvaljuje za blagoslove, ki jih je prejel, in se zanaša Nanj, vedoč, da je pri njem varen. To je eden od najpomembnejših ključev za iskanje miru v našem življenju. Če ne moremo zaupati Bogu in njegovemu načrtu za naše življenje, nikoli ne bomo živeli resnično v miru. Zaupajm Bogu, molimo in proimo k Njemu in z Vero v Njega nas bo uslišal. Janez

    Kadar te kličem, mi odgovori, Bog moje pravičnosti !
    V stiski si mi odprl širjave,
    izkaži mi milost, usliši mojo molitev.
    Mnogi pravijo: “Kdo nam bo dal videti dobro ?”
    Dvigni, Gospod, nad nami svetlobo svojega obličja !
    Dal si več veselja v moje srce
    kakor v času, ko je obilje njihovega žita in vina.
    V miru bom hkrati legel in spal,
    saj ti sam, Gospod, me pustiš varno prebivati.
    (Ps 4,2.7¬–9)

  4. Janez says:

    DOPUSTI JEZUSU DA TI SPREGOVORI V TIŠINI SRCA
    Dopusti Jezusu, da ti spregovori v tišini tvojega srca.
    Pogosto reci Jezusu: »Jezus, ljubim Te za vse, ki Te ne ljubijo.«
    Bodi pogumen, bodi plemenit – sprejmi Našega Gospoda,
    ki sedaj preko trpljenja prihaja v tvoje življenje.
    Navkljub vsem našim slabostim nas Bog ljubi in
    še naprej uporablja vsakega od nas, da prižge Svojo luč ljubezni in usmiljenja v svetu.
    Edini razlog našega bivanja je: »Živeti v Njem, za Njega, ob Njem in z Njim.
    « Štiri besede, kk pa so za izvajanje Božje Volje tako zelo pomembne.
    Kako ljubimo Kristusa? Tako, da s celim srcem zastonjsko služimo ubogim in bolnim.
    Ohrani veselje, ki izvira iz ljubezni do Jezusa v evharistiji in v ubogih.
    Deli to svoje veselje z vsemi, ki jih srečaš.
    Nikoli ne ločuj med Jezusom v evharistiji in Jezusom v ubogih,
    ki jih srečuješ; vedno in povsod jim pomagaj.
    Sveta Mati Terezija

    LJUBITE DRUG DRUGEGA PRAVI JEZUS
    Nisem prosila drugega kot eno milost za vas – da bi lahko razumeli Jezusove besede: »Ljubite drug drugega, kot sem vas jaz ljubil.« Mi lahko poveste, kako vas je ljubil? Vprašajte se in potem poglejte, če ljubite svoje brate in sestre na Zemlji tako, kot On vas ljubi? Vedno bolj razumem [da], če ni in dokler ni te ljubezni med nami, se lahko ubijemo od dela in dobrih del, pa bo še vedo samo delo, ne ljubezen ubogim. Delo brez ljubezni je suženjstvo. Za toliko stvari se moramo zahvaliti Bogu.
    Sveta Mati Terezija

    IZPRAZNITE SE SEBIČNOSTI IN NEISKRENOSTI
    Nekoč je oče iz Katmanduja, imel govor o Božji ljubezni do sveta in o tem, kakšna je Njegova veličina, da je poslal Svojega sina. Tako sem ga vprašala: »Jezus pravi, ‘Ljubite drug drugega, kakor sem vas jaz ljubil,’ in rekel je tudi, ‘kot je Oče ljubil Mene, jaz ljubim vas.’ Torej moramo mi, če želimo vedeti, kako ljubiti drug drugega, vedeti kako je Oče ljubil svojega Sina, zato te sprašujem: ‘Kako je Oče ljubil Sina?’« Pogledal me je in rekel: »Mati, tvoje vprašanje je zelo lepo in logično, vendar ti nanj ne morem odgovoriti.« Nosimo ogromno odgovornost – ljubiti, kot je Oče ljubil sina – in nič manj. Če nimamo te ljubezni, potem je to prevara, zavajanje. Ne moremo zares ljubiti in služiti ubogim, če nimamo te Božje ljubezni v naših srcih. To bomo dosegli le, če se bomo izpraznili sebičnosti in neiskrenosti. Ta ljubezen se mora pričeti doma. Prosite Jezusa, naj vam da Svoje srce, da boste z njim ljubili.
    Sveta Mati Terezija

    Razmislimo duhovno plat gornjih modrosti in tega odgovora, ki nam pove mnogo zelo mnogo, če se poglobimo dovolj goreče in iskreno! Brez truda, iskanja in molitve k Njemu ni nič. Janez

  5. Janez says:

    FARIZEJI
    Farizeji so se trudili biti sveti in so se natančno držali postave, ampak želeli so narediti vtis na druge z legalističnim spolnjevanjem Judovskih postav brez Ljubezni in Usmiljenja, brez služenja drugim. Jezus jih je imenoval »pobeljeni grobovi«. Na zunaj so bili v redu, znotraj pa so bili mrtvi; v svojih srcih so čutili grenkobo proti Jezusu. Šli so v ekstrem, da bi uveljavili zakon, da »se na soboto ne sme delati«. Ko je Jezus iz sočutja nekoga ozdravil na soboto, so ga zaradi tega kritizirali. Včasih nam je lažje imeti odnos s postavo kakor odnos z Gospodom Bogom. In satan bi raje videl, da se osredotočimo na postavo (Božje zapovedi), kot pa da se osredotočimo na Gospoda Boga in na Božjo Voljo. Ali želimo izkusiti Božjo milost? K Njemu moramo priti v resnici in ponižnosti. V Jakobu 4,6 piše: »Bog se prevzetnim upira, ponižnim pa daje milost.« Duh veje, kjer hoče.

    Farizeji so ljudje, ki sledijo po črki Božjim postavam, obredom, pravilom in predpisom vernikove Cerkve. Tako farizeji formalno mislijo, da je dovolj prisotnost pri bogoslužju, ko duhovnik po obredniku obhaja obred Svete maše. Sveta Maša je za iskrene vernike globoka in iskrena ponavzočitev Kristusove Daritve za vse nas grešne Ljudi, ki si s pravičnim in bogaboječim življenjem vsebinsko ne le formalno trudimo biti dobri kristjani in smo zato upravičeni prisostvovati Evharistični Daritvi pri Sveti maši. Mašna Hostija brez Vsebinskega Darovanja pri Bogoslužju Pravičnih in Bogaboječih vernikov je še vedno moka, mašno vino pa destiliran grozdni sok; šele s slovesno in pravično Transsubstancijo pri Darovani Sveti maši, ki jo darujejo poleg duhovnika tudi bogaboječi, dobri, pravični verniki, ki Spolnjujejo Božjo Voljo, je to vsebinska praznična Sveta Maša, ki je Bogu v Veselje, nam pa v Slovesno Obhajanje. Pa vendar legalistični farizeji menijo, da zadošča že formalna obvezna prisotnost pri Sveti evharistiji pri Bogoslužju. Farizeji tudi natančno po črki upoštevajo Sveto Pismo, vsa pravila in predpise Cerkve in menijo, da s tem legalistično pripadajo pravi Kristusovi religiji, ki za prave vernike pomeni ne le formalni spolnjevanje pravil ampak tudi vsebinsko življenje po Svetem pismu in Božjih postavah ter Jezusove Evangeliju ter spolnjevanje Božje Volje. Na zunaj so farizeji legalistični spolnjevalci postave, so večinoma ponosni in elegantni ljudje in verniki, morda pa celo dobri ljudje, z vidika splošno sprejetega načina pravičnega življenja, pri čemer pa jim manjka, kar je za vernega kristjana res pomembno, to je prepričanje njihovega srca, samaritansko usmiljenje in dobrota do drugih ljudi. Zato je za kristjana vsebinsko zaman samo legalistično zasledovanje neke formalne, človeško vsiljene verske doktrine, dogme ali prepričanja pomena, kjer ni v Življenju vernikov tudi dejavne Usmiljenosti, Ljubezni in Odpuščanja, saj nas je Jezus naš Odrešenik tako učil. Večne resnice je treba resnično čutiti v Našem Človeškem Srcu kot resnične in iskreno vero v Boga je teba izvajati v dobrih delih in služenju drugim, sicer je vera brez dobrih del mrtva. Molitve morajo biti prežete z Duhom in Življenjem, ne le mehaničnimi recitacijami in molitvami brez dobrote, usmiljenja, pomoči in služenju drugim, razumevanja ali ljubezni po srcu v Življenju. Prava je tista Vera, ki vsebinsko ne formalno proizvaja goreče in iskrene molitve in prošnje vernikov k Bogu ter nadalje tudi ljubezen, dobroto, usmiljenje ter dobra dela in služenje drugim ljudem. Zato pa je bil Jezus trn v peti farizejem, ker jih je imenoval hinavci. Nekaj so govorili, drugo so delali. Zato kot iskreni kristjani vedno sledimo Kristusovim Naukom in Evangeliju z vso dušo in z ljubeznijo ter vsebinsko spolnjujmo Božjo Voljo Bogu v Čast in Veselje, nam pa v Odrešenje.

    Izvlečki dr. Murphy ameriški teolog: The power of subconscious, Great Truth that set us free et altro.

    OSEM KORAKOV ZA OZDRAVITEV
    Dr. Joseph Murphy ameriški teolog

    1. Človek pravi, da je to nemogoče, toda z Bogom so vse stvari možne. Bog, ki Nas je utvaril, nas lahko tudi čudežno ozdravi, tako kot so zdravili bolne Jezus in Apostoli, po pričevanju Evangelija, če si le to dovolj želimo in ga prosimo.
    2. Način zdravljenja teče skozi vaše miselne vzorce misli in podob, pri čemer vse, kar želite, prikaže v konkretni manifestaciji zdravilnih procesov, če le verjamete v Božjo pomoč in ga prosite.
    3. Če verjamete v nekaj, bo to očitno – ali zavestno razmišljane o Njem. Verjemite samo v to, kar vas zdravi, blagoslovi in vas navdihuje. Prosite in molite k Njemu za ozdravitev ter vztrajajte v veri in pozitivnem upanju.
    4. Povečajte Božjo moč sredi sebe in zaustavili boste širjenje katere koli bolezni v vašem telesu.
    5. Hvaležno in dobro srce, ki verjme v Boga je blizu Bogu. Naj bodo vse vaše molitve izrečene s hvalo in zahvalo ter vero in zaupanjem. Vera gore premika. In kdor prosi bo uslišan.
    6. Ljudje smo dostikrat kot nejeverni Tomaži duhovno slepi, ko ne vemo, da so vse misli tiste izpolnjujoče stvari in da postane res tisto, kar verjamemo, čutimo, privlačimo, in da to, kar si predstavljamo, tudi res postanemo ali se nam zgodi.
    7. Vse kar vidimo je duhovna, večna in neuničljiva resničnost. Čudovita molitev za nas je, da redno trdimo: “Duhovno, duševno in fizično vidim da mi gre na bolje” in da se zdravim. Hvala Gospod Bog.
    ” 8. “Vzdignil bom oči do Tebe in molil za ozdravitev, ker verjamem, da po Tvoji Milosti pride moja pomoč.”

    • Janez says:

      Dr. Murphy je ameriški pastor in psihoterapevt
      Ameriški pastor in psihoterapevt Joseph Murphy razkriva velik vpliv podzavestnega uma na vsa področja našega življenja. Za razna področja našega življenja daje primere, kako z enostavno spremembo načina razmišljanja doseči izjemne, pozitivne spremembe na katerem koli področju življenja. V Moči vaše podzavesti (2014) npr. podaja sugestije za osredotočanje uma in odpravljanje podzavestnih ovir, ki nam preprečujejo doseganje zaželenega – in zasluženega – uspeha. Na osnovi duhovnih zakonov obljublja samozavest, ustvarjanje harmoničnih odnosov, doseganje poklicnih uspehov, pridobivanju bogastva, zoperstavljanju strahovom in fobijam, odpravi slabih razvad, telesni ozdravitvi ter vsesplošni blaginji in sreči. Pri Murphyju je prva in zadnja predpostavka vera v Boga. Pri njem opazimo to, kar je bilo doslej le implicirano. Za uspeh določenega individualnega projekta npr. zdravljenja je potrebna tudi podpora okolja.

  6. Janez says:

    Zelo preprosto je izpostavljati napake drugih ljudi, veliko težje pa je priznati naše lastne pomanjkljivosti (Aleteia)
    V dobi srditih besednih spopadov na družbenih omrežjih se je zelo preprosto posmehovati pomanjkljivostim in napakam drugih ljudi. Včasih nas mika, da bi posredovali in nekoga popravili, saj so njegove napake na ogled vsemu svetu. Čeprav je bratski popravek včasih potreben in upravičen, bo veliko bolje, če se bomo na tovrstne skušnjave pogosteje odzvali s tišino. In ne bomo nikogar nič opozarjali in/ali popravljali. Razen, če bomo morda vprašani, kaj menimo. Pa še takrat je prav, da smo blagi in strpni. Tako bi tudi mi želeli, da naše pomanjkljivosti in napake obravnavajo drugi.

    Tišina je ključ do kreposti uči Sveti Janez od Križa
    V mnogih primerih bi naš odziv povzročil več škode kot koristi, posebej če se odzivamo zelo spontano in nepremišljeno in želimo nekoga popraviti, ko so naša čustva še povsem razburkana. Sv. Janez od Križa je v svojem delu Živi plamen ljubezni zapisal, da je tišina pogosto ključ do kreposti. Neupoštevanje človekovih pomanjkljivosti, tišina in nenehno sporazumevanje z Bogom bodo odpravili velike pomanjkljivosti naše duše, ki bo tako postala polna kreposti. To je v skladu z Jezusovimi besedami o sodbi drugih ljudi. S kakršno sodbo namreč sodite, s takšno boste sojeni, in s kakršno mero merite, s takšno se vam bo merilo. Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš? Ali kako moreš reči svojemu bratu: “Pusti, da vzamem iver iz tvojega očesa,” če imaš sam bruno v očesu? Hinavec, odstrani najprej bruno iz svojega očesa in potem boš razločno videl odstraniti iver iz očesa svojega brata. (Mt 7,2–5).

    Najprej počistimo pred svojim pragom
    Z drugimi besedami: ko vidimo pomanjkljivosti drugih, bi se morali najprej odzvati tako, da se zazremo vase in ugotovimo, ali je v našem življenju kaj takšnega, kar bi morali spremeniti sami pri sebi. Svet bomo najlažje spremenili, če bomo najprej dopustili, da Bog preobrazi naše življenje. Tako imamo vsak pri sebi kar dovolj dela, saj imam veliko pomanjkljivosti in grehov. Navsezadnje smo na koncu najbolj odgovorni za svojo dušo, ne pa za iskanje in izpostavljanje napak drugih ljudi.

    https://si.aleteia.org/2019/11/20/ta-svetnik-priporoca-naj-spregledamo-pomanjkljivosti-drugih/

  7. Janez says:

    POVABILO K MOLITVI IN RAZMISLEKU
    Ne zanima me, s čim se preživljaš.
    Hočem vedeti, po čem hrepeniš in ali si upaš sanjati
    o izpolnitvi svojega srčnega hrepenenja.
    Ne zanima me, koliko si star.
    Hočem vedeti, ali boš tvegal,
    da te bodo imeli za norega na ljubezen, sanje,
    na pustolovščino, ki se ji pravi biti živ.
    Ne zanima me, kateri planeti so v kvadratu s tvojo luno.
    Hočem vedeti, ali si se dotaknil središča svoje bolesti,
    ali so te doživetja izdajstva odprla
    ali pa si postal stisnjen in zaprt iz strahu pred trpljenjem.
    Hočem vedeti, ali se znaš družiti z bolečino,
    mojo ali tvojo lastno,
    ne da bi jo želel skriti, ublažiti ali odpraviti.
    Hočem vedeti, ali znaš živeti z radostjo,
    mojo ali tvojo lastno;
    ali znaš razposajeno plesati in dovoliti,
    da te zanos preplavi do konic prstov na rokah in nogah,
    ne da bi naju opominjal,
    da morava biti previdna, realistična,
    ali da se morava zavedati omejenosti človeškega bivanja.
    Ne zanima me, ali je zgodba,
    ki mi jo pripoveduješ resnična.
    Hočem vedeti, ali si sposoben nekoga razočarati,
    da bi ostal zvest sebi;
    ali znaš prenesti, da si obtožen izdajstva,
    ali si sposoben ohraniti zvestobo lastni duši.
    Hočem vedeti, ali znaš biti zvest
    in torej zaupanja vreden.
    Hočem vedeti, ali znaš videti lepoto,
    čeprav ni vsak dan dražestna
    in ali znaš napajati svoje življenje z božjo prisotnostjo.
    Hočem vedeti, ali znaš živeti z neuspehom,
    tvojim in mojim,pa kljub temu stopiti na jezerski breg
    in zavpiti srebrnemu mesecu »Da!«
    Ne zanima me, kje živiš ali koliko denarja imaš.
    Hočem vedeti, ali si sposoben vstati po noči,
    polni bridkosti in brezupa, pobit in do konca zlomljen
    in postoriti vse potrebno za otroke. Ne zanima me, kdo si ali kako si se znašel tukaj.
    Hočem vedeti, ali boš stal z mano sredi ognja,
    ne da bi se odmaknil. Ne zanima me, kje ali kaj ali pri kom si se učil.
    Hočem vedeti, kaj te podpira od znotraj,
    ko vse drugo odpade.
    Hočem vedeti, ali znaš biti sam s seboj;
    in ali ti resnično ugaja družba,
    ki si jo izbiraš v trenutkih praznine.

    Povzeto po navdihu Oriaha Gorskega sanjača, indijanskega poglavarja, maj 1994 in dano v razmislek Ljudem Dobre Volje.
    Vrnil se bom nazaj k Očetu sklenem, Domov k Njemu, v svoj Notranji Mir, kjer je Njegova Ljubezen.

    Skesan sem, poln žalosti in molitve za Spoved in Odpuščanje in Resnično Obžalujem Vse. Iskreno Obljubim, da ko se bom Vrnil Nazaj k Očetu, da se bom Poboljšal in vse Popravil, kar sem pogrešil. Veliko krivic sem naredil drugim ljudem in mnogo dobrih del opustil za druge. Ljudje smo različni, take nas je Ustvaril Bog. Bog nam ljudem dostikrat govori v različnih jezikih in vsi smo Božji Otroci, ki nas Oče neskončni Ljubi. Vse, brez izjem. In kdo sem jaz, ki bi sodil, kar je Oče naredil v svoji Dobroti za Vse Nas Ljudi?!
    Janez

  8. Miro says:

    BOG JE NEOMEJENI IN BREZPOGOJNI GOSPODAR VSEH IN VSEGA – NJEGOVI OBLASTI SE NI MOGOČE IZMAKNITI – ČE PA KDO TO POSKUŠA, SI SAM POSEKA … (beri v nadaljevanju!)

    BOŽJA BESEDA: Ko so to poslušali, je dodal še priliko, ker je bil blizu Jeruzalema in so mislili, da se bo Božje kraljestvo pojavilo takoj. Rekel je: »Neki človek plemenitega rodu je odpotoval v daljno deželo, da bi si pridobil kraljevsko oblast in se vrnil. Poklical je svojih deset služabnikov, jim razdelil denar, deset min, in dejal: ›Trgujte, dokler ne pridem.‹ Njegovi podložniki pa so ga sovražili. Poslali so za njim poslance s sporočilom: ›Nočemo, da bi ta zavladal nad nami.‹ Zgodilo pa se je, da se je vrnil, ko je dobil kraljevsko oblast. Ukazal je, naj mu pokličejo služabnike, ki jim je izročil denar, da bi izvedel, kaj so prigospodarili. Pristopil je prvi in rekel: ›Gospod, tvoja mina je pridobila deset min.‹ In rekel mu je: ›Prav, dobri služabnik, ker si bil v malem zvest, imej oblast nad desetimi mesti.‹ Pristopil je drugi in rekel: ›Tvoja mina, gospod, je pridobila pet min.‹ Tudi temu je rekel: ›Tudi ti bodi nad petimi mesti.‹ Prišel je spet drug in rekel: ›Gospod, tu je tvoja mina, ki sem jo hranil v prtiču. Bal sem se te, ker si strog človek; jemlješ, česar nisi vložil, in žanješ, česar nisi vsejal.‹ Rekel mu je: ›Po tvojih ustih te bom sodil, malopridni služabnik. Vedel si, da sem strog človek, ki jemljem, česar nisem vložil, in žanjem, česar nisem vsejal. Zakaj torej nisi vložil mojega denarja v hranilnico in bi ga jaz ob vrnitvi dobil z obrestmi vred?‹ In rekel je tistim, ki so stali zraven: ›Vzemite mu mino in jo dajte tistemu, ki jih ima deset.‹ Oni pa so mu rekli: ›Gospod, ima jih že deset.‹ ›Povem vam: Vsakemu, ki ima, se bo dalo, in tistemu, ki nima, se bo vzelo tudi to, kar ima. Te moje sovražnike, ki niso hoteli, da bi jim jaz zakraljeval, pa pripeljite sèm in jih pobijte pred menoj‹« (Lk, 19, 11-28).

    https://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Lk+19%2C11-28&id13=1&pos=0&set=2&l=sl

    Duhovni komentar: Jezus se bliža Jeruzalemu. Ljudje ta prihod povezujejo s približevanjem božjega kraljestva. V priliki o človeku, ki je šel v daljno deželo, da si pridobi kraljevsko oblast, riše Jezus sebe, ki odhaja v daljno deželo trpljenja, smrti, vstajenja in vnebohoda. V služabnikih, ki jim je razdelil mine, gleda vse nas, ki naj do njegovega prihoda trgujemo z zaupanimi dragocenostmi. Čas njegove odsotnosti je čas Cerkve. Nekateri jo sprejemajo in so mu zanjo hvaležni, drugi pravijo: Nočemo, da bi ta vladala nad nami!

    Trdo zveni beseda, da bodo tisti, ki so se mu upirali, posekani. Treba je vedeti, da Jezus govori v podobi. Sporočilo te podobe pa je resnica, da je Bog neomejeni in brezpogojni gospodar vsega stvarstva in vseh ljudi. Njegovi oblasti se ni mogoče izmakniti. Če pa kdo to poskuša, si sam poseka korenine svojega bivanja in je na tem, da usahne. Kdor je z Njim povezan, prejme nazaj svojih deset min, povrhu pa polnino bivanja v Bogu (iz knjige Beseda da besedo, pater Franc Cerar).

    Slavimo Gospoda in se mu zahvaljujmo: Slava tebi, Jezus, Ti si neomejeni in brezpogojni gospodar vseh in vsega! Hvala Ti, ker nas z božjo besedo milostno opozarjaš in nam sporočaš, da si s svojim življenjem že sedaj svobodno izbiramo: Ali se bomo ob poslednji uri znašli pred Božjo pravičnostjo ali pred Božjim usmiljenjem? Slava tebi, Jezus, zdaj in vekomaj. Amen.

    Božje usmiljenje, navzoče v postavitvi Cerkve, ki obsega vesoljni svet, zaupamo vate!
    Božje usmiljenje, ki nas varuješ peklenskega ognja, zaupamo vate!
    Božje usmiljenje, ti veselje in neizmerna radost vseh svetih, zaupamo vate!

  9. Janez says:

    MOLITEV V STAROSTI 1 (Jean Villot)
    V starosti Gospod, daj mi namesto tega, kar mi z leti počasi izgineva, kaj drugega. Namesto moči, ki mi pešajo, mi daj večjo ljubezen, da bom znal dajati z večjo preprostostjo in obzirnostjo. Namesto navdušenja mi daj nasmeh dobrote za vsakogar. Pomagaj mi ne samo prenašati, ampak tudi razumeti druge; naj se zanimam za njihove načrte in naj ne presojam malodušno, čeprav je moje srce polno utrujenosti in žalosti. Naj se spominjam le najlepših in najboljših stvari na svetu, da jih bom lahko posredoval drugim in da bom z drugimi užival njihovo veselje. Stori, Gospod, da se moja volja, ki je mogoče malo šibka, ljubeče ukloni pravičnim željam mojih bližnjih, toda ohrani mi trdnost vere v Boga in prepričanja z Upanjem, da Nikoli nismo sami, ker je Bog Vedno z Nami. S tvojo pomočjo Gospod hočem v Starosti vsem pomagati nositi tvoj jarem, ki si sam rekel o njem, da je »prijeten« in »lahak«. Stori, Gospod, da se ponižno sprijaznim z dejstvom, da moj razum ni več tako dejaven, bister in prožen; čedalje bolj pa naj iščem in spoznavam tebe, da bom globlje doumel tvoje obljube o Odrešenju in Življenju v Večnosti. Amen.
    Molitev po Jeanu Villotu.

    MOLITEV V STAROSTI 2 (Joerg Zink)
    Gospod moja leta so me privedla med tiste, ki jim pravijo stari ljudje.
    Nastopil je večer ali jesen mojega življenja in za njim pride noč in zima.
    Prosim te Gospod Bog in Odrešenik, ne puščaj me samega na koncu moje Zemeljske Poti.
    Moje Življenje se mi je zdelo, ko sem bil mlad in delovno aktiven tako pomembno:
    trudil sem se v šoli ko sem se učil in študiral, pridno sem delal, ko sem se zaposlil po šolanju,
    kupil sem si stanovanje, si zgradil hišo in si ustvaril družino,
    pošteno sem delal, potrpel in marsikaj naredil in dosegel v Življenju
    ter Molil in Veroval Vate Gospod in te prosil za Tvoje Vodstvo in Blagoslov.
    S Tvojim blagoslovom sem marsikaj dobrega naredil in ustvaril ter pomagal drugim.
    Trudil sem se, da sem pridno in pošteno delal in dobro opravljal svoje delo za ljudi.
    Po upokojitvi, pa je marsikaj odšlo v pozabo, kar je človeško, saj ljudje hitro pozabijo dobroto.
    Danes Te prosim Gospod obvaruj me prosim:
    žalosti, zagrenjenosti in osamljenosti, obvaruj me, da bi na vsak način hitel pokazati,
    da tudi jaz še vedno nekaj vem in znam; obvaruj me nevarnosti,
    da bi ljudem pripovedoval in trdil, kako je bilo v mojih mladih dneh vse dobro in prav.
    Rad bi se naučil mirne spokojnosti in zadovoljne sproščenosti Gospod,
    rad bi se zanesel edino Nate in na Tvojo Usmiljeno Dobroto in Božji Mir tako,
    da bom tudi v starosti vedno Spolnjeval Božjo Voljo, Jezusov Evangelij in Božje zapovedi in zakone.
    Zavedam se, da nikoli nismo sami, ker je Bog Vedno z Nami! Prosim Bog nikar me ne zapusti!
    Oči in sluh mi peša, bolijo me noge in telo, razne bolezni me načenjajo, moč za delo in življenje se je zmanjšala
    in počasi se zaključujejo moje Zemeljske Poti in Molim, da bom hodil po Poti k Tebi moj Deus Creator.
    Gospod Bog prosim te, varuj me človeške prevzetnosti, neke domišljave zakrknjenoti, izmikanja, utvar in lažnih upov, da vse pride in vse mine ter odide, ker je vse kar je, v Tvojih Usmiljenih Rokah Moj Bog in Stvarnik.
    Rad bi sprijaznjeno sprejel vse, kar mi pošiljaš na mojo Pot Ti.
    Rad bi stopil za stopnico bliže k Tebi, da nadaljeval hojo po Poti k Tebi,
    da bi bil pripravljen, da me Ti Odrešenik, ko dozorijo časi, Sprejmeš k Sebi in me Poveličaš.
    Veš Gospod, rad sem živel med ljudmi jim pomagal in jim služil v Tvojo Slavo.
    Zdaj pa sem vedno bolj osamljen, saj se moji vrstniki starajo, pešajo in počasi umirajo.
    Nihče me več ne potrebuje kot nekoč, ko sem bil mlad, močan in sem lahko delal.
    Vsakdo gre danes svojo pot in nima časa za drugega človeka, saj se vsem nekam zelo mudi.
    Tako zelo se vsem mudi, da upam, da se bodo nekoč našli in srečali s Seboj in s Teboj Gospod Bog!
    Nekoč smo rekli hiti počasi, daleč boš prišel ali latinsko Festina Lente!
    Prosim Te Gospod pomagaj mi, da se ne zaprem Vase in se ne osamim pred ljudmi.
    Prosim pomagaj mi Gospod, da ne bom tožil, kako je vse žalostno in zanič.
    Prosim pomagaj mi, da se ne bom smilil samemu sebi.
    Rad bi v Tišini storil za Ljudi, ko bi prihajal k Tebi z molitvami in prošnjami Zanje.
    Daj mi primernih Besed Prosim Gospod ali pa mi pomagaj, da Ti vse povem z mojimi Besedami.
    Prosim pomagaj mi, da bom varno spravljen v Tvoji Ljubezni. Pomagaj mi Ljubiti druge ljudi.
    Gospod prosim podari mi Božji Mir Ljubezni, sproščenosti, umirjenosti, spokojnosti, vedrine in dobrote tako,
    da se bom vedno prepustil Tvoji Usmiljeni in Dobrotni Roki.
    Gospod pomagaj mi, da bom znal v svoji okolici omehčati trdosrčne, skope, zakrnjene, spraviti med seboj sprte, tolažiti ranjene, žalostne, bolne in zapuščene in našel razlog za Upanje in Veselje v svojem Življenju, ki je Tvoje Darilo meni. Gospod, Ti si Moj Bog in Odrešenik, moj Vodnik, moj Zagovornik, Moj Učitelj, moj Tolažnik, prosim blagoslovi in varuj me, prosim podari mi svoje Božje Usmiljenje in svoj Božji Mir. Amen.
    Molitev po Joergu Zinku.

    Človek, ki se stara, se ne bi smel kar tako predati in se umakniti v samoto. Nasprotno, moral bi si prizadevati, da bi bil do drugih odprt, da ostane kolikor zmore delovno aktiven, ohrani čim bolj živahne stike z ljudmi in si poišče novih znancev, kolikor je le mogoče in molil vsak dan k Bogu. Le če spremljamo razvoj mladih v družini in v žlahti ter v okolici pri sosedih, zmoremo premagati znano osamelost starih ljudi, ki je hkrati notranja žalost in zagrenjenost. Le dve možnosti sta: ali osamitev ali povezava z drugimi. Tudi ni treba, da bi samoto človek občutil kot nekaj negativnega. Nasprotno, praznota osamljenosti človeku lahko odpre srce in ga napravi bolj dovzetnega za Božjo pričujočnost, ki jo prav v molku in tišini najlažje doživimo. Tako je samota lahko v blagoslov, saj more človeka rešiti njegovih krink in ga prisiliti, da se sreča s svojo resnično podobo; prav tako more poglobiti njegovo vero in ga napotiti, da začne iskati bolj oseben stik z Bogom. V grenkih urah samote je misel na Božjo pričujočnost morda edini žarek upanja in tolažbe. Le če spremljamo razvoj svojcev, vnukov in mladih, zmoremo premagati znano osamljenost starih ljudi, ki je hkrati notranja zagrenjenost. Le dve možnosti sta: ali osamitev ali povezava z drugimi ljudmi in zaposlitev v obliki aktivnega ročnega dela ter branja. Tudi ni treba, da bi samoto človek občutil kot nekaj negativnega in žalostnega ter nrezupnega. Nasprotno, praznota osamljenosti človeku lahko odpre srce in ga napravi bolj dovzetnega za Božjo pričujočnost, ki jo prav v molku najlažje doživimo. Tako je samota lahko v blagoslov, saj more človeka rešiti njegovih krink in ga prisiliti, da se sreča s svojo resnično podobo; prav tako more poglobiti njegovo vero in ga napotiti, da začne iskati bolj oseben stik z Bogom. V grenkih urah samote je misel na Božjo Usmiljeno pričujočnost in Dobroto morda lahko pomemben žarek upanja in tolažbe, ko molimo, prosimo Boga, beremo, se družimo in po svojih močeh kaj malega z rokami delamo in služimo drugim s tem kar zmoremo.

    MOLITEV V STAROSTI (PSALM 71, 9 – 16)
    9 Ne zavrzi me Bog na stare dni,
    ko mi pešajo moči, me ne zapusti!
    10 Zakaj moji sovražniki govore o meni,
    prežijo name in se posvetujejo,
    11 govoreč: »Bog ga je zapustil;
    podite ga in ga zgrabite,
    ni ga, ki bi ga rešil!«
    12 O Bog, ne bodi daleč od mene,
    moj Bog, hiti mi pomagat!
    13 Osramočeni naj izginejo nasprotniki mojega življenja:
    naj jih pokrijeta osramočenje in sramota, ki mi želé nesrečo.
    14 Jaz pa bom vedno upal,
    vsak dan bom množil tvojo hvalo.
    15 Moja usta bodo oznanjala tvojo pravičnost,
    ves dan tvojo pomoč: saj ji ne vem mere.
    16 Razlagal bom Božjo Moč,
    Gospod, slavil bom tvojo, samo tebi lastno pravičnost.

    BLAGOSLOV NEKEGA STARČKA (Bosmans)
    Blagoslovljeni naj bodo tisti, ki razumejo,
    da so moje noge postale počasne
    in da se mi roke tresejo.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti, ki mislijo na to,
    da moja ušesa slabo slišijo
    in da bolj počasi dojemam.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti, ki vedo,
    da moje oči ne vidijo več dobro.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti,
    ki me ne ozmerjajo,
    kadar mi kaj pade na tla,
    in ki mi pomagajo najti moje stvari.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti,
    ki se mi prijazno smehljajo
    in z menoj malo pokramljajo.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti,
    ki so obzirni do mojih težav
    in mi pomagajo lajšati bolečine.
    Blagoslovljeni naj bodo tisti,
    ki mi dajejo čutiti, da sem ljubljen,
    in ki nežno ravnajo z menoj.
    Blagoslovljeni naj bodi tisti,
    ki bodo ostali z menoj,
    ko bom odšel na pot v večnost.
    Blagoslovljeni naj bodo vsi,
    ki so dobri z menoj.
    V meni vzbujajo misli na dobrega Boga.
    In zagotovo jih ne bom pozabil,
    ko bom nekoč pri njem.
    Phil Bosmans belgijski duhovnik, pesnik in dobrotnik pomoči potrebnim

    Vsi bomo enkrat ostareli. Čeprav, ko smo mladi, na to ne pomislimo. Tudi danes ne pomislimo dovolj na Človeka, ampak se gleda le skozi denar in dobiček. Vsi nekam zelo hitimo in v naglici pozabljamo nase, na druge ter na Boga. Ne vidimo pa, da vse to ustvari Človek s svojim zavzetim Delom, Znanjem, Inovacijami, Modrostjo, Izkušnjami, Zavzetostjo in Lojalnim odnosom do dela, ko marsikaj naredi ne le za denar, ampak tudi za to, da bo to koristilo Človeštvu. In od vsakega se lahko kaj naučimo, kot pravi Nemec Heinrich Schliemann: “Izgubljen je dan, ko se od sočloveka nismo ničesar novega in koristnega naučili”. Tako od mladih, kot tudi od starejših, ki imajo veliko modrosti in izkušenj”. Ni medgeneracijskih nasprotij, je le sodelovanje in medsebojno razumevanje ljudi, ki zato več naredijo. In vse kar naredimo potrebuje Božji Blagoslov, saj brez Boga ni nič.

    Und von jedem können wir etwas lernen, wie der Deutsche Heinrich Schliemann sagt: Der Tag ist vorbei, an dem wir von einem Mitmenschen nichts Neues und Nützliches gelernt haben. “Wie junge Menschen, aber auch ältere Menschen, die die Tugenden der Weisheit und Erfahrung haben. Es gibt keine Generationenübergreifenden Gegensätze, sondern nur Kooperation und gegenseitiges Verständnis der Menschen, die mehr tun. Aber nicht ohne Gott unseren Herrn.

    Janez

  10. hvala says:

    Duhovnik Tomislav Ivančič v knjigi SREČANJE Z ŽIVIM BOGOM opisuje molitve.

    MOLITEV S KRIKOM IN VPITJEM nosi v sebi zaupanje in upanje. Usmerjena je na neposredno prihodnost, na osvobojenje. Ne išče razlogov za uslišanje, ampak se nanaša samo na Božje sočutje. Ta molitev prav tako ne terja samo, da se odpustijo vsi grehi, ampak da se rešijo in ozdravijo POSLEDICE GREHOV. TAKE MOLITVE POMAGAJO V STISKI, BOLEZNI, NESREČI IN ŽALOSTI.

    Posebno dobro je moliti v povezanosti s križanim JEZUSOM. Ko molimo križev pot, žalostni del rožnega venca ali pred prebodenim JEZUSOVIM SRCEM doživljamo, da so naše rane potopljene v NJEGOVEM TRPLJENJU TER DA JIH JE ON PREMAGAL IN OZDRAVIL. Z NJEGOVO SMRTJO JE PREMAGANA NAŠA SMRT , NJEGOVE RANE SO NAS OZDRAVILE. (prim. Iz 53,5).
    Prav tako lahko prosimo Marijo, Jezusovo in našo mater, naj nas zagovarja in prenese naše prošnje in rane svojemu Sinu.

    Posebno močno postane naše notranje ozdravljenje , ČE SE ZNAMO BOGU ZAHVALITI ZA VSAKO ŽIVLJENJSKO PRILOŽNOST, ZA VSE LJUDI, KI SMO JIH SREČALI, ZA VSAK DELČEK SVOJEGA ŽIVLJENJA. TAKO SE NAJBOLJ POKAŽE NAŠ ODNOS DO BOGA. Vsak delček našega bitja je namreč njegov dar. On nas ljubi in zato je VSAKA , TUDI NAJBOLJ TRAGIČNA SITUACIJA NAM V DOBRO. ON NAS KOT OČE OTROKA ZA TRENUTEK POTOPI V VODO BOLEČINE, TODA NE BO NAS UTOPIL, AMPAK IZVLEKEL IZ NJE. TO KREPI VERO. PREIZKUŠNJE SO KOT SKOK IZ LETALA IN UPANJE, DA SE BO PADALO ODPRLO.

    ZAHVALJEVATI SE BOGU V NADLOGI TUDI ZA BOLEČINE , POMENI VEROVATI, DA JE ON ZVESTI BOG IN DA NAS NE BO
    ZAPUSTIL.
    S TEM GA NAJBOLJ PRIZNAVAMO PRED SVETOM IN TUDI NAJBOLJ SLAVIMO.

    Pogosto se bo zgodilo, da se nekatere rane ne bodo zacelile, dokler ne bomo iz srca odpustili drugim. Drugič bomo doživeli osvobojenje notranjih ran, brž ko bomo BOGU REKLI PO OTROŠKO HVALA TUDI ZA RANE. Mi smo tudi zato, da bomo v hvalo Božje slave (prim.Ef 1,5-6).

    Sveto Pismo pozna KRIK KOT MOLITEV . Psalm 22 se začne z besedami”MOJ BOG, MOJ BOG”, !..

    Psalm 69 :”REŠI ME O BOG”!

    Psalm 102; “GOSPOD , USLIŠI MOJO MOLITEV, MOJE VPITJE NAJ PRIDE K TEBI”!
    Človek v nadlogah vpije in GOSPOD ga sliši in rešuje iz nadloge (prim Ps 34,7).

    JOB SE PRITOŽUJE BOGU IN VPIJE. Znane so ŽALOSTINKE PREROKA JEREMIJA.

    Pogosto se ne zavedamo, da smo užalili druge, zato ne ZNAMO MOLITI ZANJE IN SE TEGA JEZUSU SPOVEDATI. Zato je potrebno prositi GOSPODA, DA NAM ODKRIJE KORENINE NAŠEGA NEGATIVNEGA IN NAPETEGA VEDENJA DO DRUGIH.
    (Prepisano iz knjige, Srečanje z živim Bogom).

    Božje Usmiljenje, ki si višje od nebes, vate zaupamo.
    Pridi Sveti Duh, pomagaj nam!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja