Članki za dušo

Tu se dodaja članke, ki so povzeti po drugih internetnih straneh. Prosim, da se navedejo viri kje je bilo povzeto.

This entry was posted in Domov. Bookmark the permalink.

13.639 Responses to Članki za dušo

  1. Miro says:

    KAKOR JE MOJZES POVZDIGNIL KAČO V PUŠČAVI, TAKO MORA BITI POVZDIGNJEN SIN ČLOVEKOV, DA BI VSAK KDOR VANJ VERUJE, IMEL VEČNO ŽIVLJENJE

    IZ SVETEGA EVANGELIJA PO JANEZU (Jn 3,7-15)

    Tisti čas je rekel Jezus Nikodemu: »Resnično, resnično, povem ti: Treba vam je, da se rodite znova. Veter veje, kjer hoče, in njegov glas slišiš, pa ne veš, od kod prihaja in kam gre; tako je z vsakim, ki je rojen iz Duha.« Nikodem mu je odgovoril: »Kako se more to zgoditi?«

    Jezus mu je rekel: »Ti si Izraelov učitelj, pa tega ne veš? Resnično, resnično, povem ti: Kar vemo, govorimo, in kar smo videli, spričujemo, a našega pričevanja ne sprejemate. Če sem vam govoril o pozemeljskih stvareh in ne verujete, kako boste verovali, če vam bom govoril o nebeških? Nihče ni šel v nebesa kakor tisti, ki je prišel iz nebes. Sin človekov. Kakor je Mojzes povzdignil kačo v puščavi, tako mora biti povzdignjen Sin človekov, da bi vsak kdor vanj veruje, imel večno življenje.«

    RAZLAGA BOŽJE BESEDE (Pridi in poglej, Ervin Mozetič)

    KAKOR JE MOJZES POVZDIGNIL KAČO …

    Protagonist današnje Božje besede je kača. Le-ta je prekanjena, je zapeljivka, ima sposobnost očarati. Sveto pismo nam pove tudi, da je lažnivka in da je zavistna. Prav zaradi zavisti hudiča – kače – je greh prišel na svet. Njegova sposobnost zapeljevanja nas uniči, da obljubi mnogo stvari, a ko pride ura plačila, plača slabo, je slab plačnik. Spomnimo se, kako se je Pavel jezil na Galačane: ‘Neumni Galačani, kdo vas je zapeljal? Vas, ki ste bili poklicani k svobodi, kdo vas je zapeljal?‘ Pokvarila jih je kača.

    To ni nekaj novega, ampak stvar, ki je bila v zavesti izraelskega ljudstva že prisotna. Mojzesu je Gospod naročil, naj napravi bronasto kačo. Kdor jo je pogledal, se je rešil. Gre za podobo, ki pa je tudi prerokba oziroma obljuba, katere ni lahko razumeti. Jezus sam je namreč Nikodemu razložil, da ‘kakor je Mojzes v puščavi povzdignil kačo, tako mora biti povzdignjen Sin človekov, da bi vsak, ki veruje vanj, imel večno življenje‘. Bronasta kača je bila torej podoba Jezusa, povzdignjenega na križu.

    Toda zakaj je Gospod uporabil to tako zelo grdo podobo? Preprosto zato, ker je On prišel, da bi vzel nase vse naše grehe. On je tako postal največji grešnik, ne da bi storil en sam greh. Pavel nam pravi, da je ‘On postal greh za nas‘. In to predstavlja podoba, da je postal kača. To je grdo, a On je postal greh, da bi rešil nas. Ta Jezusova pot je sporočilo današnjega besednega bogoslužja.

    Vprašujem pa se: Je Jezus res moral biti pribit na križ? Res ni obstajala nobena druga možnost? Jezus zatrjuje, da se je to moralo zgoditi. Vse skupaj se nam zdi kar nemogoče. Ni lahko sprejeti misli, da Bog ni našel nobenega drugega izhoda iz nastale situacije, kot le pot križa. Le malo pred smrtjo prosi Jezus v molitvi na Oljski gori svojega Očeta: »Moj Oče, če je mogoče, naj gre ta kelih mimo mene, vendar ne kakor jaz hočem, ampak kakor ti«.

    V pasijonskih igrah, ki so jih uprizarjali v prejšnjih stoletjih v Škofji Loki in drugod, so bili vključeni tudi prizori, ki so nakazovali nekakšno Jezusovo človeško omahovanje pred tem, kar ga je čakalo: Jezus kot obsojenec nese svoj križ na Kalvarijo. Ko se mora malo odpočiti, se usede kar na križ in tik pred smrtjo premišljuje nekako takole: »Če že mora biti tako zaradi nedoumljivega Božjega sklepa, potem je res pomembno, da grem naprej po tej poti.« Takoj zatem pa se kljub vsemu ponovno vpraša: »Res mora tako biti?« Redovnik, ki ga spremlja na tej poti, mu v Božjem imenu odgovarja: »Da, kar mora biti, mora biti!« Nekdo lahko v tem vidi njegov poraz, drugi kot nekaj silno vzvišenega, tretji pa kot logično nadaljevanje pritrditve: »Naj se zgodi tvoja volja!«

    Brez potrebe se je spraševati ali je bilo res nujno, da je bil Jezus usmrčen na križu. Prav tako ali je to ali ono trpljenje na tem svetu le gola usoda. Marsikaj ne bi bilo potrebno, če bi bili mi drugačni in če bi res storili vse, da se v našem življenju izpolni Božja volja.

    KAKO SE DVIGATI NAD LOGIKO TEGA SVETA, KAKO BOLJ VZLJUBITI KRIŽ?

    – Vedno in povsod mora biti merilo Evangelij. V luči Evangelija in Jezusovega delovanja moramo presojati vse. Mi sami nismo nič, Bog je vse in samo on je merilo dobrega.

    – Posloviti se moramo od predstav, da je Bog tisti, ki določenih stvari ne počne.

    – Sprejeti, da je velika verjetnost, da ne bomo sprejemljivi za druge, če bomo zvesti božji logiki. Jezus je nazadnje izgubil skoraj vse prijatelje. Večina se je obrnila proti njemu. V odločilnih trenutkih se mu je v celoti postavila po robu prav shodnica iz katere je izhajal.

    – Sprejeti, da pride vstajenje za velikim petkom, za umiranjem sebi, ne pred tem. Kdaj bo vstajenje, ne vemo, veliki petek pa moram sprejeti tisti dan, ko pride.

    Bog hoče po Jezusu rešiti vse ljudi. Rešeni bodo le tisti, ki se bodo ozrli na križanega, kot so se Izraelci na Mojzesovo kačo. Ta pogled na Križanega pomaga tudi takrat, ko vse drugo odpove. Ob Križanem je vprašanje ali tako res mora biti, pravzaprav odveč in nepotrebno. Bog je zvest in pomaga tudi tedaj, ko nič drugega več ne pomaga!

    Prosimo Marijo za milost, da bi jokali iz ljubezni, da bi jokali iz hvaležnosti, ker nas je naš Bog tako zelo ljubil, da je poslal svojega Sina, da se je izpraznil in se ponižal ter nas tako rešil.

    Povzeto po: https://portal.pridi.com/2024/04/08/torek-9-april-kakor-je-mojzes-povzdignil-kaco/

    Božje usmiljenje, ki nas napolnjuješ z milostjo, zaupamo vate!

  2. Miro says:

    IZJAVA DIGNITAS INFINITA. SEZNAM »HUDIH KRŠITEV« ČLOVEKOVEGA DOSTOJANSTVA

    DOKUMENT DIKASTERIJA ZA NAUK VERE »DIGNITAS INFINITA« JE ZAHTEVAL PET LET DELA IN VKLJUČUJE PAPEŽEVO UČENJE ZADNJEGA DESETLETJA: OD VOJNE DO REVŠČINE, OD NASILJA NAD MIGRANTI DO NASILJA NAD ŽENSKAMI, OD SPLAVA DO NADOMESTNEGA MATERINSTVA, DO EVTANAZIJE, OD TEORIJE SPOLA DO DIGITALNEGA NASILJA.

    Več o tem na: https://www.vaticannews.va/sl/vatikan/news/2024-04/seznam-hudih-krsitev-clovekovega-dostojanstva.html

  3. Miro says:

    AKO SE KDO NE RODI IZ VODE IN DUHA, NE MORE PRITI V BOŽJE KRALJESTVO

    IZ SVETEGA EVANGELIJA PO JANEZU (Jn 3,1-8)

    Med farizeji je bil mož, Nikodem po imenu, judovski prvak. Prišel je k Jezusu ponoči in mu rekel: »Rabi, vemo, da si od Boga prišel kot Učenik, kajti nihče ne more delati teh znamenj, ki jih ti delaš, ako ni Bog z njim.«

    Jezus mu je odgovoril: »Resnično, resnično, povem ti: Ako se kdo znova ne rodi, ne more videti Božjega kraljestva.« Nikodem mu reče: »Kako se more človek roditi, ko je star? Mar more vdrugič iti v telo svoje matere in se roditi?«

    Jezus odgovori: »Resnično, resnično, povem ti, ako se kdo ne rodi iz vode in Duha, ne more priti v Božje kraljestvo. Kar je rojeno iz mesa, je meso, kar pa je rojeno iz Duha, je duh. Ne čudi se, da sem ti rekel: Treba vam je, da se rodite znova. Veter veje, kjer hoče, in njegov glas slišiš, pa ne veš, od kod prihaja in kam gre: tako je z vsakim, ki je rojen iz Duha.«

    RAZLAGA BOŽJE BESEDE (Pridi in poglej, Ervin Mozetič)

    ZNOVA SE RODITI

    Farizej Nikodem pristopi k Jezusu »politično korektno«, »ponoči«, v strahu pred ljudmi in pred Jezusom, z laskanjem. Jezus pa kot ponavadi neposredno: »Če se kdo ne rodi od zgoraj, ne more videti Božjega kraljestva.« To je uvod v njuno debato, osredinjeno ob vprašanju, kaj pomeni »roditi se znova«.

    Naš svet je svet všečnosti in zato večnega pretvarjanja, svet megle, svet teme, v katerem je vse enako dobro, v katerem je človek zgled samemu sebi. V njem ni prostora za ljudi z lastnimi prepričanji in stališči.

    Z vsakim človekom, ki je pripravljen za svoje vrednote tudi umreti, je svet bolj zdrav, bolj živ, ker je njegova odločitev kakor svetilnik Boga, ki ga je poslal na svet, »da bi nihče, kdor veruje vanj, ne pogubil, ampak imel večno življenje«.

    Nikodem ne more razumeti, kaj pomeni “znova se roditi”. Tudi danes je med kristjani veliko “Nikodemov”, ki hodijo Jezusa na skrivaj, ponoči, skušati in spraševati, da bi dobili odgovor – in to takšnega, ki bi bil njim po volji. Vendar Bog odgovarja po Božji logiki in kot je njemu prav. Zato ta, ki se po Svetem Duhu rodi od zgoraj, razume Božjo govorico in se po njej tudi ravna.

    Prosimo vsak dan Gospoda, da bomo razumeli njegove besede in jih po svojih močeh tudi uresničili.

    Jezus odgovori Nikodemu, da nihče ne more videti Božjega kraljestva, če se prej ne rodi od zgoraj, iz vode in Duha. V krstu nas Cerkev rodi od zgoraj, da lahko prepoznamo v Jezusu Božjega Sina in s tem sebe kot ljubljene sinove in hčere Očeta, ki so med seboj bratje in sestre. To je bistvo novega življenja, ki nam je podarjeno. Ali ga hočem sprejeti in živeti v veri?

    Noč je lahko pravi čas za molitev. Takrat je živahni svet tišji in manj je verjetno, da me bo kaj motilo. Noč ima tudi svojo bogato skrivnost, ki mi pomaga, da se zberem znotraj Božje skrivnosti. Menihi molijo ponoči vse življenje: lahko to storim vsaj nekaj minut, preden grem spat?

    Ko pustim, da me vodi Dobri Duh, življenje dobi novo dimenzijo. Nisem več ujetnik rutine in ne živim več površno, dolgočasno življenje. Boga začnem bolj opažati. Ljudi vidim sveže kot podobe Boga, deležne večnega življenja. Vidim sebe kot nosilca velike Božje ljubezni, ki jo je treba deliti. Postanem svobodnejši duh in srečnejša oseba.

    In za to gre – za naše večno življenje pri Bogu. Gre za Božji dar, za milost; na to pa moramo odgovoriti s spreobrnitvijo.

    Zato je prošnja v očenašu »pridi k nam tvoje kraljestvo« osrednja in najpomembnejša prošnja, ker prosimo za večno življenje. Gre za Jezusovo sporočilo, da je smisel in cilj človeškega življenja prihod v Božje kraljestvo, v večno življenje pri Bogu, ki je neskončna ljubezen.

    Povzeto po: https://portal.pridi.com/2024/04/05/nedelja-7-april-znova-se-roditi/

    Presveto Srce Jezusovo, usmili se nas!
    Brezmadežno Srce Marijino, prosi za nas!
    Sv. Jožef, prijatelj Najsvetejšega Srca, prosi za nas!

  4. Miro says:

    JEZUS JE STOPIL MEDNJE IN JIM REKEL: »MIR VAM BODI!«

    IZ SVETEGA EVANGELIJA PO JANEZU (Jn 20,19-31)

    Pod noč tistega dne, prvega v tednu, ko so bila vrata tam, kjer so se učenci zadrževali, iz strahu pred Judi zaklenjena, je prišel Jezus, stopil mednje in jim rekel: »Mir vam bodi!« In ko je to rekel, jim je pokazal roke in stran. Učenci so se razveselili, ko so videli Gospoda. Tedaj jim je Jezus spet rekel: »Mir vam bodi! Kakor je Oče mene poslal, tudi jaz vas pošiljam.« In ko je to izrekel, je dihnil vanje in jim dejal: »Prejmite Svetega Duha! Katerim grehe odpustite, so jim odpuščeni; katerim jih zadržite, so jim zadržani.«

    Tomaža, enega izmed dvanajstérih, ki se je imenoval Dvojček, pa ni bilo med njimi, ko je prišel Jezus. Drugi učenci so mu torej pripovedovali: »Gospoda smo videli.« On pa jim je rekel: »Če ne vidim na njegovih rokah rane od žebljev in ne vtaknem prsta v rane od žebljev in ne položim roke v njegovo stran, nikakor ne bom veroval.«

    Čez osem dni so bili njegovi učenci spet notri in Tomaž z njimi. Jezus je prišel pri zaprtih vratih, stopil mednje in jim rekel: »Mir vam bodi!« Potem je rekel Tomažu: »Polôži svoj prst sèm in poglej moje roke! Daj svojo roko in jo polôži v mojo stran in ne bodi neveren, ampak veren.« Tomaž mu je odgovóril in rekel: »Moj Gospod in moj Bog!« Jezus mu je rekel: »Ker si me videl, veruješ? Blagor tistim, ki niso videli, pa verujejo!« Jezus je vpričo svojih učencev stóril še veliko drugih znamenj, ki niso zapisana v tej knjigi; ta pa so zapisana, da bi vi verovali, da je Jezus Mesija, Božji Sin, in da bi s tem, da vérujete, imeli življenje v njegovem imenu.

    Slava tebi, Jezus, ti si naš Odrešenik!

    • Miro says:

      PAPEŽ: VERUJEM V MOČ JEZUSOVEGA VSTAJENJA, V ZMAGO NAD GREHOM, STRAHOM IN SMRTJO?

      »Dragi bratje in sestre, lepo nedeljo! Danes, na drugo velikonočno nedeljo, ki jo je sv. Janez Pavel II. poimenoval nedelja Božjega usmiljenja, nam evangelij (prim. Jn 20,19-31) pravi, da imamo lahko z vero v Jezusa, Božjega Sina večno življenje, življenje v njegovem imenu (v. 31). Kaj pomeni: ‘imeti življenje’?«

      S temi besedami je papež Frančišek začel nagovor pred opoldansko molitvijo Raduj se, Kraljica nebeška z okna apostolske palače na Trgu sv. Petra.

      Celoten nagovor svetega očeta na: https://www.vaticannews.va/sl/papez/news/2024-04/papez-francisek-verujem-v-moc-jezusovega-vstajenja-v-njegovo.html

      Božje usmiljenje, ki nas napolnjuješ z milostjo, zaupamo vate!

  5. Miro says:

    BELA NEDELJA – NEDELJA BOŽJEGA USMILJENJA

    V KATOLIŠKI CERKVI 7. APRILA 2024 PRAZNUJEMO 2. VELIKONOČNO NEDELJO, IMENOVANO TUDI BELO NEDELJO ALI NEDELJO BOŽJEGA USMILJENJA.

    Ime bela nedelja (lat. Dominica in albis) izvira iz starokrščanskih časov, ko so novokrščenci, ki so prejeli zakrament sv. krsta med velikonočno vigilijo, ves teden po veliki noči prihajali k bogoslužju v belih oblačilih. Uporaba belih oblačil, ki so znamenje čistosti, je izpričana od 4. stoletja, poseben pomen pa so dobila v 17. stoletju, ko so jezuiti na nedeljo po veliki noči uvedli skupinsko prvo obhajilo. Bela barva ima v bogoslužju močen simboličen pomen; je seštevek vseh barv mavrice, polnost nerazlmoljene svetlobe, izraža začetek in konec, polnost in praznino.

    NEDELJA BOŽJEGA USMILJENJA

    Sveti papež Janez Pavel II. (1978–2005) je 30. aprila leta 2000 na nedeljo po veliki noči, razglasil poljsko redovnico Favstino Kowalsko za svetnico ter ob tej priložnosti določil, da se bo prva nedelja po veliki noči »odslej v vsej Cerkvi imenovala nedelja Božjega usmiljenja.« Papež se je pri tem oprl na javno razodetje, posebej na Božjo besedo te nedelje, ki nazorno govori o Božjem usmiljenju, povod pa je bilo Jezusovo razodetje sestri Favstini: »Hči moja, govori vsemu svetu o mojem neizmernem usmiljenju. Hočem, da je praznik Božjega usmiljenja zatočišče vseh duš, pribežališče vseh grešnikov. Ta dan bom razodel polnost svojega usmiljenja. Kdor bo ta dan opravil sveto spoved in prejel sveto obhajilo, bo dobil popolno odpuščanje grehov in kazni za grehe. Naj se nihče ne boji priti k meni, čeprav so njegovi grehi še tako veliki. Hočem, da praznik mojega usmiljenja slovesno obhajate prvo nedeljo po veliki noči. Povej ranjenim ljudem, da se morajo zateči k mojemu usmiljenemu Srcu in dal jim bom svoj mir. Preden pridem kot pravičen sodnik, pridem kot kralj usmiljenja. Kdor zavrne moje usmiljenje, se sam obsodi.«

    Povezanost praznika Božjega usmiljenja in 2. velikonočne nedelje kaže na simbol zveze med zakramentom svetega krsta, velikonočno skrivnostjo odrešenja in Božjim usmiljenjem. S prejemom zakramenta krsta so pri novokrščenemu odpuščeni in očiščeni vsi grehi, kar predstavlja razsežnost sprave med Bogom in človekom.

    Povzeto po: https://katoliska-cerkev.si/bela-nedelja-nedelja-bozjega-usmiljenja

    Božje usmiljenje, ki nas napolnjuješ z milostjo, zaupamo vate!

  6. Miro says:

    JEZUS POŠLJE APOSTOLE OZNANJAT EVANGELIJ

    IZ SVETEGA EVANGELIJA PO MARKU (Mr 16,9-15)

    Ko je Jezus prvega dne v tednu zjutraj vstal, se je najprej prikazal Mariji Magdaleni, (iz katere je bil izgnal sedem hudih duhov). Ta je šla in sporočila tistim, ki so bili prej z njim in ki so žalovali in jokali. Ko so ti slišali, da živi in da ga je ona videla, niso verjeli. Nato se je prikazal v drugi podobi dvema izmed njih na poti, ko sta šla na deželo. Tudi onadva sta šla in sporočila drugim, pa tudi njima niso verjeli.

    Pozneje se je prikazal enajsterim, ko so bili pri mizi; grajal je njih nevero in trdosrčnost, da niso verjeli tistim, ki so ga po vstajenju videli. Rekel jim je: »Pojdite po vsem svetu in oznanjujte evangelij vsemu stvarstvu!«

    RAZLAGA BOŽJE BESEDE (Pridi in poglej, Ervin Mozetič)

    POJDITE PO VSEM SVETU IN OZNANJAJTE EVANGELIJ

    Danes Cerkev obhaja sv. Marka, enega od štirih evangelistov, ki je bil zelo blizu apostolu Petru. Markov evangelij je bil prvi napisan. Je preprost, s preprostim stilom, zelo blizu. Če imate danes nekaj časa, vzemite ga v roke in ga berite. Ni dolg, a je prijetno brati preprostost, s katero Marko pripoveduje o Gospodovem življenju.

    V evangeliju, ki smo ga zdaj prebrali in ki je konec Markovega evangelija, imamo Gospodovo naročilo. Gospod se je razodel kot rešitelj, kot edinorojeni Božji Sin. Razodel se je vsemu Izraelskemu ljudstvu, z več podrobnosti še posebej apostolom, učencem. To je Gospodovo slovo. Gospod odhaja. Vzet je bil v nebo in je sédel na Božjo desnico. A preden je odšel, ko se je prikazal enajsterim, jim je rekel: ‘Pojdite po vsem svetu in oznanjujte evangelij vsemu stvarstvu.’

    Tu imamo misijonskost vere. Vera je ali misijonska ali ni vera. Vera ni neka stvar samo zame, da bi jaz rastel z vero. Vera te vedno pelje ven iz tebe. Iti ven, posredovati vero. Vero je treba posredovati, ponuditi, predvsem s pričevanjem. ‘Pojdite, da bodo ljudje videli, kako živite.’

    Vera te nujno pelje ven, vodi te, da jo daješ, kajti vero je treba posredovati. To je bistveno. Ni tiha. Moraš iti ven iz sebe in v družbi pokazati vero. Pomeni pokazati revolucijo, da Sveti Duh lahko deluje v ljudeh, s pričevanjem in kot priča s služenjem. Služenje je način življenja. To je pričevanje.

    Vero je treba posredovati, a ne s prepričevanjem, ampak s tem, da ponudimo zaklad.

    Tako zelo nežen je ta evangeljski odlomek. Kako sem lahko prepričan, da bom rodoviten pri posredovanju vere? Pri posredovanju vere je vedno z nami Gospod. Pri posredovanju ideologije bodo učitelji. Ko pa gre za držo vere, ki se jo posreduje, je Gospod, ki me spremlja. Pri posredovanju vere nisem nikoli sam. Z mano je Gospod, ki posreduje vero. Obljubil je: ‘Jaz bom z vami vse dni do konca sveta.’

    Prosimo Gospoda, naj nam pomaga živeti našo vero na način, da bo naša vera z odprtimi vrati, prosojna vera, vera, ki daje videti: ‘Jaz živim tako.’ Naj drugim to pomaga, da z zdravo radovednostjo sprejmejo to sporočilo, ki jih bo rešilo.

    Povzeto po: https://portal.pridi.com/2024/04/05/sobota-6-april-pojdite-po-vsem-svetu-in-oznanjajte-evangelij-2/

  7. Miro says:

    PAPEŽ FRANČIŠEK: MEDVERSKI DIALOG SPODBUJA MIR IN SPOŠTOVANJE RAZLIČNOSTI

    Sveti oče je v četrtek, 4. aprila 2024, v avdienco sprejel udeležence prvega kolokvija med Dikasterijem
    za medverski dialog in Kongresom voditeljev tradicionalnih in svetovnih verstev. V nagovoru je razmišljal
    o spoštovanju različnosti, zavzemanju za skupni dom ter spodbujanju miru.

    Več na: https://katoliska-cerkev.si/papez-francisek-medverski-dialog-spodbuja-mir-in-spostovanje-razlicnosti

    • Miro says:

      JEZUS PRIPRAVI UČENCEM OBED

      IZ SVETEGA EVANGELIJA PO JANEZU (Jn 21,1-14)

      Tisti čas se je Jezus spet prikazal učencem ob Tiberijskem morju. Prikazal se je pa tako: Bili so skupaj Simon Peter in Tomaž, ki se imenuje Dvojček, in Natanael iz Kane galilejske in Zebedejeva sinova in dva druga izmed njegovih učencev. Simon Peter jim reče: »Ribe grem lovit.« Rečejo mu: »Gremo še mi s teboj.« Šli so torej in stopili v čoln, ali tisto noč niso nič ujeli.

      Ko se je že danilo, je stal Jezus na bregu, učenci pa niso vedeli, da je Jezus. Jezus jim je rekel: »Otročiči, ali imate kaj prigrizniti?« Odgovorili so mu: »Ne.« On jim je rekel: »Vrzite mrežo na desno stran čolna in boste našli.« Vrgli so torej in že je niso mogli izvleči zaradi obilice rib. Oni učenec, ki ga je Jezus ljubil, je torej rekel Petru: »Gospod je!« Ko je tedaj Simon Peter slišal, da je Gospod, si je opasal haljo, bil jo je namreč slekel, in se je vrgel v morje. Drugi učenci so pa vlekli mrežo z ribami in pripluli s čolnom, niso bili namreč daleč od zemlje, ampak le kakih dvesto komolcev. Ko stopijo na suho, zagledajo žerjavico pripravljeno in ribo na njej in kruh. Jezus jim reče: »Prinesite rib, ki ste jih zdaj ujeli.« Simon Peter je stopil in na suho potegnil mrežo, polno velikih rib – bilo jih je sto triinpetdeset. In čeprav jih je bilo toliko, se mreža ni strgala. Jezus jim veli: »Pridite jest.« In nobeden izmed učencev si ga ni upal vprašati: »Kdo si?« Kajti vedeli so, da je Gospod. Jezus torej gre in vzame kruh ter jim ga da; prav tako tudi ribo. To je bilo že v tretje, da se je Jezus prikazal učencem, odkar je vstal od mrtvih.

      RAZLAGA BOŽJE BESEDE (Pridi in poglej, Ervin Mozetič)

      OTROČIČI, IMATE KAJ PRIGRIZNITI?

      Današnji evangelij kipi od skrivnostnih pomladnih čarov. Apostoli se nahajajo ob Tiberijskem jezeru, tam kjer so živeli skupaj z Jezusom pred križanjem. Jezusove telesne navzočnosti ni več, zato so se vrnili k običajnemu ribiškemu poslu. Celo noč so lovili brez uspeha.

      Ob jutranji zori se prikaže Jezus, kakor luč, ki nežno prebuja utrujene oči svojih apostolov – ribičev. Niso ga pričakovali. Kakor je rasla luč, toliko bolj so videli, da jih na obali jezera nekdo pričakuje, niso pa ga prepoznali.

      Prepoznajo ga po njegovih gestah, tudi izrednih, po čudežnem ulovu, večinoma pa po zelo preprostih in domačih. Tokrat jim je pripravil kruh in pečeno ribo. Ljubeče jih je povabil k obedu. Nato je vzel kruh in jim ga dal, prav tako tudi ribe. Tako kot že neštetokrat prej.

      Namesto, da bi pokazal vso svojo slavo, učence pripravlja na svojo skrivnostno navzočnost, ki je po vstajenju vesoljna: sedaj je Jezus navzoč povsod. Na Božanski način, a tudi z vsem človeštvom. Po drugi strani je apostole tudi pripravil, da ne bodo ponavljali napake judovskih poglavarjev, ki ponižnega Jezusa niso znali prepoznati. Oni so ta vogelni kamen zavrgli, ker se jim je zdel ničvreden, Bog pa je izbral prav njega.

      Če bi na kristjane naredila vtis zgolj vidna slava Vstalega, bi bili vedno v skušnjavi, da iščejo zgolj zunanjo slavo in zgolj v njej prepoznati Jezusa. Povabljeni so v iskanje Božje slave, ki ni zunanja: poklicani smo prepoznati Jezusa v svojih bratih in sestrah. Zato postane Jezus njim podoben tudi po vstajenju. Poklicani smo prepoznati Jezusa navzočega v najbolj ubogih in obrobnih, ponižnih in potrebnih. On dela čudeže po ponižnih in preprostih sredstvih in ljudeh.

      Današnji evangeljski prizor je velik Božji dar. Pomaga nam prepoznati njegovo resnično navzočnost in učinkovitost sredi vsakdanjosti našega življenja.

      Jezus je učencem rekel, da ga bodo kot vstalega srečevali sredi svojega vsakdanjega življenja. Na njegovo besedo naše sterilno življenje postaja plodno in blagoslov za nas in za druge. On nas preobraža in podarja obilje notranje moči za vse izzive vsakega dne. Kako jaz odgovarjam na Jezusove predloge, naj vržem na drugo stran? Gospod je. Kaj mu želim odgovoriti za današnji dan?

      Povzeto po: https://portal.pridi.com/2024/04/04/petek-5-april-otrocici-imate-kaj-prigrizniti/

      Božje usmiljenje, neizmerno v zakramentu evharistije in duhovništva, zaupamo vate!

    • Miro says:

      Preberite še:

      POSLANICA SVETEGA OČETA FRANČIŠKA ZA 61. SVETOVNI DAN MOLITVE ZA POKLICE

      https://katoliska-cerkev.si/poslanica-svetega-oceta-franciska-za-61-svetovni-dan-molitve-za-poklice2024

  8. Miro says:

    INTERVJU S CELJSKIM ŠKOFOM MAKSIMILIJANOM MATJAŽEM NA PORTALU RTV SLOVENIJA

    Na veliko noč je bil na Multimedijskem portalu RTV Slovenija objavljen intervju s škofom Maksimilijanom Matjažem o novem prevodu Svetega pisma, t.i. »jeruzalemski« izdaji, pravcatem prevajalskem projektu, ki se je začel leta 2006 in katerega cilj je bil natančnejši odraz slovenskega izročila in izvirnih besedil v prevodu Svetega pisma. Pri tem prevodu so upoštevane tudi jezikovne nianse grščine Nove zaveze, na katero so vplivali semitski jeziki.

    Več o tem na: https://katoliska-cerkev.si/intervju-s-celjskim-skofom-maksimilijanom-matjazem-na-portalu-rtv-slovenija

  9. Miro says:

    KRISTUS JE MORAL TRPETI IN VSTATI

    IZ SVETEGA EVANGELIJA PO LUKU (Lk 24,35-48)

    Tisti čas sta učenca pripovedovala, kaj se je bilo zgodilo na poti in kako sta Jezusa spoznala po lomljenju kruha. Ko so pa o tem govorili, je Jezus sam stopil v sredo mednje in jim rekel: »Mir vam bodi!« Vznemirili so se ter se prestrašili in so mislili, da vidijo duha.

    Rekel jim je: »Kaj ste preplašeni in zakaj vam vstajajo dvomi v srcih? Poglejte moje roke in moje noge, da sem jaz sam; potipljite in poglejte, zakaj duh nima mesa in kosti, kakor vidite, da imam jaz.« Ko je to rekel, jim je pokazal roke in noge. Ker pa od veselja še niso verjeli in so se čudili, jim je rekel: »Imate tu kaj jesti?« Dali so mu kos pečene ribe. In vzel je ter vpričo njih jedel. Rekel jim je: »To so besede, ki sem vam jih povedal, ko sem bil še pri vas: Treba je, da se dopolni vse, kar je o meni pisano v Mojzesovi postavi, prerokih in psalmih.«

    Tedaj jim je odprl razum, da so umevali pisma. Rekel jim je: »Tako je pisano in tako je bilo treba Kristusu trpeti in vstati tretji dan od mrtvih in v njegovem imenu oznaniti pokoro ter odpuščanje grehov med vsemi narodi, začenši v Jeruzalemu. Vi pa ste priče teh reči.«

    MISEL OB EVANGELJSKEM ODLOMKU

    Preplašenim učencem Jezus prinaša mir. Pokaže jim prebodene roke in stran, z njimi poje tudi pečeno ribo. Razsvetli jih, da začnejo brati Sveto pismo v luči tega dogodka. Ne obljublja zunanjega miru, ampak notranji mir in veselje. Gospod, prosim te, bodi moj Učitelj življenja. Daj mi poguma, da me ne bo strah uresničevati velikonočno izkušnjo v vsem, kar sem in delam. (Luč Besede rodi življenje, Primož Krečič)

    Aleluja, Kristus je vstal in živi!

  10. Miro says:

    PAPEŽEV MOLITVENI NAMEN ZA APRIL 2024: ZA VLOGO ŽENSKE

    V MESECU APRILU 2024 MOLIMO PO PAPEŽEVEM NAMENU, DA BO V VSAKI KULTURI PRIZNANO
    DOSTOJANSTVO ŽENSK IN NJIHOVO BOGASTVO TER DA BODO PRENEHALE DISKRIMINACIJE,
    KATERIH ŽRTVE SO PO RAZLIČNIH DELIH SVETA.

    Več o tem na: https://www.vaticannews.va/sl/papez/news/2024-04/papezev-molitveni-namen-za-april-2024-za-vlogo-zenske.html

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja